تبلیغات در گوگل

تبلیغات سایت

سرفصل های مقاله:

  • مقدمه
  • آماده کردن سایت برای تبلیغات در گوگل
  • طراحی سایت
  • بهینه‌سازی محتوای صفحات
  • نحوه‌ تبلیغات در گوگل

مقدمه

تبلیغات در گوگل یکی از راه‌های مؤثر و کاربردی برای افزایش ترافیک وب‌سایت است. اما در صورتی این روش نتیجه می‌دهد که سایت شما نیز آماده تبلیغات باشد. روش تبلیغات در گوگل زمانی نتیجه می‌دهد که بستر وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی شما آماده‌سازی شده باشد. فرض کنید سایت شما در رتبه اول SERP قرار بگیرد اما نکات SEO و بهینه‌سازی سایت را رعایت نکرده باشید، کاربر خیلی سریع صفحه شمارا می‌بندد و به سراغ صفحه دیگر می‌رود، پس گوگل متوجه این موضوع شده و از امتیاز سایت شما می‌کاهد. در این مقاله می‌خواهیم یاد بگیریم چگونه یک وب‌سایت رو برای تبلیغ در گوگل آماده بکنیم.

آماده کردن سایت برای تبلیغات در گوگل 

برای آماده کردن سایت جهت تبلیغات در گوگل باید به چند موردتوجه کنید:

1. طراحی سایت:

برای داشتن یک سئو مناسب شما باید در درجه اول یک وب‌سایت با رعایت تمامی استانداردها طراحی کرده باشید، که در اینجا به چند نکته مهم و ضروری آن اشاره می‌کنیم:

تبلیغات در گوگل
طراحی سایت

 

  • داشتن رابط کاربری ساده:

هر چه بیشتر از زمان ظهور صفحات وب می‌گذرد گرایش کاربران به سمت سادگی بیشتر می‌شود. یک‌زمانی صفحات سایت‌ها به‌صورت چند ستونه طراحی میشد و داخل آن پر از تبلیغات و رنگ‌بندی‌های گوناگون بود، اما در حال حاضر وب‌سایت‌ها با رابط کاربری ساده طراحی می‌شوند و از تعداد رنگ‌های کمتری در آن استفاده می‌شود. این وب‌سایت‌ها در حین سادگی بسیار سازگار و یکپارچه با سایر قسمت‌ها هماهنگ شده است.هر چه تعداد المان‌ها در صفحه کمتر باشد، قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری کاربر زیاد می‌شود و کاربر دچار سردرگمی نمی‌شود.

  • استفاده از بک‌گراند زیبا:

یکی از نکات مهم برای طراحی سایت قبل از تبلیغات، توجه به المان‌های بصری گرافیکی سایت است. شما قبل از اینکه برای تبلیغات در گوگل هزینه کنید، ابتدا باید برای زیباسازی یک وب‌سایت حرفه‌ای آن را به دست طراح گرافیست بسپارید، که تمامی نکاتی مانند انتخاب فونت مناسب، سایز متن‌ها، اندازه تصاویر، مرتب بودن خطوط، خوانا بودن محتوا و … در وب‌سایت شما رعایت شود.

  • طراحی سایت با برنامه‌ریزی:

یکی از نکات مهم در طراحی سایت با اصول بهینه‌سازی و سئو داشتن یک برنامه مشخص است. یعنی وب‌سایت شما به‌طوری طراحی شود که وقتی کاربر وارد وب‌سایت شمامی‌شود، مدت‌زمان طولانی در وب‌سایت به جستجو بپردازد، تا محصول یا خدمات موردنظرشان را پیدا کنند.

  • حذف موارد اضافه از وب‌سایت:

در زمان طراحی سایت باید برخی از عناصر مانند انیمیشن‌ها با محتوا طولانی و پیچیده که باعث ایجاد مزاحمت و برهم زدن تمرکز کاربر می‌شود را حذف کنید. چون این عناصر نه‌تنها هیچ سودی برای کاربر ندارد، بلکه باعث می‌شود مخاطب سریع از وب‌سایت شما خارج‌شده، از سویی دیگر وقتی کاربری به‌تازگی وارد سایت شما می‌شود، ارتباط با صفحات، کمی برای او دشوار است. پس برای استفاده راحت کاربر باید وب‌سایت شما به‌صورت مرتب طراحی‌شده باشد و از قالب‌های مناسب و شکیل استفاده شود و پیوندها، تصاویر زیاد یا متن‌های اضافه را حذف کنید تا کاربر هنگام بازدید دچار اشتباه نشود.

  • درج دکمه‌های اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی:

یکی دیگر از اصول سئو در طراحی سایت، درج کردن دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی در طراحی سایت است. در پایان محتواهای بلاگ هم باید دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه های اجتماعی را قرار دهید تا کاربر محتوای وب‌سایت شمارا با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. برای شروع فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بهتر است به سراغ پرکاربردترین آن‌ها ا ازجمله اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک، توییتر، لینکداین و … بروید.

  • افزایش سرعت سایت:

قبل از تبلیغات در گوگل مهم‌ترین نکته‌ای که دارندگان وب‌سایت باید برای بهبود آن تلاش کنند سرعت وب‌سایت است. مهم نیست رتبه شما در وب‌سایت چقدر بالا باشد یا دیزاین سایت شما چقدر جذاب است، وقتی کاربران برای لود شدن سایت شما خیلی معطل شوند علاقه خود را از دست خواهند داد و وب سایت شما را ترک خواهند کرد. در نتیجه هزینه‌ای که برای تبلیغات در گوگل می‌کنید به هدر می‌رود.

  • ریسپانسیو کردن سایت:

نزدیک به 80 درصد از کاربران به‌وسیله گوشی همراه وارد وب‌سایت می‌شوند به همین دلیل ریسپانسیو بودن وب‌سایت شما برای گوشی همراه بسیار پراهمیت است. قبل از اینکه تبلیغات در گوگل را شروع کنید از ریسپانسیو بودن تمامی صفحات در وب‌سایت مطمئن باشید، زیرا کاربران بعد از ورود به صفحه تبلیغات در گوگل شما وارد صفحات دیگر می‌شوند.

  • قرار دادن محتواهای مهم در ساید بار

وقتی کاربر از طریق تبلیغات گوگل وارد صفحه ورود شما می‌شود در قسمت‌های ساید بار باید محتوایی گذاشته شود تا مخاطب مجاب شود از صفحات دیگر وب‌سایت بازدید کند و مدت‌زمان بیشتری را در وب‌سایت شما باشد.

2. بهینه‌سازی محتوای صفحات

دومین مرحله برای بهبود وضعیت وب‌سایت قبل از تبلیغات در گوگل استفاده از محتوای مناسب در صفحات وب‌سایت می باشد. محتوا تولیدشده در صفحه تبلیغات باید به‌گونه‌ای هدفمند طراحی‌شده باشد که کاربر بعد از باز کردن صفحه تبلیغات فوراً صفحه شما را نبندد و هزینه‌ای که برای تبلیغات در گوگل صرف کرده‌اید به هدر نرود.

سئو
بهینه‌سازی محتوای صفحات

به مواد ذیل قبل از تبلیغات توجه داشته باشید:

  • قرار دادن دکمه‌ CTA
  • استفاده از کلمات کلیدی تبلیغات در محتوا
  • استفاده از محتواهای ویدئویی
  • رفع ایرادات محتوایی
  • استفاده از محتواهای کوتاه برای صفحه‌ تبلیغات
  • تست 10 قدم سایت
  • درج اطلاعات تماس برای بازدیدکننده‌ها

3. نحوه‌ تبلیغ در گوگل:

برای تبلیغات راه‌های مختلفی را میتوان انجام داد. یکی از راه‌ها این است که شما می‌توانید بعد از طراحی و بهینه‌سازی وب‌سایت خود، طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی در گوگل را به ما بسپارید و روزانه از کارکرد کمپین تبلیغاتی خود گزارش تهیه کنید، یا اینکه تمامی کارها را خودتان انجام دهید و ما فقط حساب شمارا شارژ کنیم.مقدار هزینه تبلیغات بستگی به خودتان دارد می‌توانید از پلن‌های ادوردز باقیمت پایین شروع کنید و پس از مشاهده موفقیت، بودجه تبلیغات خود را افزایش دهید.

تبلیغات
نحوه‌ تبلیغ در گوگل

در تبلیغات گوگل شما تنها زمانی که کسی واقعاً به محصول شما علاقه‌مند باشد و روی تبلیغات آن کلیک کند، هزینه می‌پردازید. نگران هزینه‌هایی که برای تبلیغات می‌کنیدنباشید.


دانلود مقاله

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *