هویت بصری و استراتژی

تاثیر هویت بصری بر استراتژی کسب و کار

در این مقاله می خواهیم در رابطه با هویت بصری+استراتژی را توضیح دهیم در واقع هدف بر این داریم تا به شما عزیزان این توضیح را دهیم که هویت بصری در واقع چه تاثیری در استراتژی های یک کسب و کار میتواند داشته باشد.

یک کسب و کار در واقع تشکیل شده از چندین سوشال های مجازی می باشد و در واقع برای رشد و توسعه ی کسب وکار باید به صورت هدفمند و با داشتن استراتژی های معین شده در راستای توسعه کسب و کار قدم بردارید یکی از مواردی که می تواند در این توسعه کمک شایانی را داشته باشد وب سایت شما و فضا های مجازی می باشد که شما دارا می باشید به همین دلیل باید این را در نظر داشته باشید که یک وب سایت خوب و زیبا در واقع برای شما و هویت بصری شما بسیار موثر می باشد.

حالا ما در ادامه میخواهیم به این بپردازیم که چه کسانی می توانند به هویت بصری  استراتژی کسب و کار شما کمک نمایند؟

هویت بصری و استراتژی
تاثیر هویت بصری بر استراتژی کسب و کار

هویت بصری چیست؟

هر جسم و شکل و فضایی دارای دو هویت می باشد بصری یا همان معنوی و غیر بصری یا همان غیر معنوی .

هویت بصری در واقع با مسائل روانشناسی تطابق دارد در واقع شما برای رونق و پیشرفت کسب و کارتان باید استراتژی را انتخاب نمایید که بشود با آن از لحاظ احساسی مشتریان را به نوعی برای خود حفظ نمایید،در یک وب سایت در واقع بازدید کننده یک نوع مشتری می باشد.

پس در نتیجه این میتواند برای شما بسیار حائض اهمیت می باشد که شما بتوانید از مواردی استفاده نمایید که به نوعی هویت بصری یک وب سایت شما را بیشتر نماید.

به عنوان مثال شما در هنگام ورود به یک لباس فروشی در صورتی که این لباس فروشی به نسبت شکل و ظاهر خود اقدام به چیدن و مرتب سازی لباس های خود نکرده باشد شما به عنوان یک مشتری نمیتوانید از این مرکز انژی را دریافت نمایید و در واقع از آن خرید نمایید.

هویت بصری چیست؟
معیارهای هویت بصری

موارد برسی هویت بصری قوی در یک استراتژی کار

در یک کسب و کار و استراتژی که برای آن به کار برده می شود میتوان گفت در صورتی که این موارد رعایت شود و این موارد را در نظر بگیرد میتوان گفت هویت بصری را برای آن وب سایت و کسب و کار انجام داده اید.

برسی دیداری 

در این روش از هویت بصری افراد طراح اقدام به این می نمایند تا تمامی فعالیت ها و استراتژی های رقیب های خود را برسی نمایند این در واقع نوعی برسی و تحلیل دیداری محسوب می گردد و میتوان گفت باید در نظر داشته باشید که هویت بصری قوی و مناسب در یک استراتژی برای کسب و کار میتواند برای شما مشتریان و بازدید کنندگان بسیاری را فراهم نماید.

انتخاب آسان 

یکی از مواردی که برخی از طراحان به آن توجه نمی کنند انتخاب اسان مشتری می باشد شما چه در فضای وب سایت و چه در کسب و کارتان باید بتوانید نوعی ایده و روش داشته باشید که بتوانید انتخاب را برای مشتریان خود آسان نمایید این بر عهده ی شما می باشد، در واقع شما با خلق یک ایده میتوان گفت برای خود برند سازی نموده اید و در صورتی که شما اولین نفری باشید که این ایده را خلق نموده در واقع در صدد برند سازی خود هویت بصری بسیار بالایی را خلق نموده اید.

روانشناسی و یا همان بازشناسی در هویت بصری در  یک کسب و کار 

یکی از موضوعاتی که بسیار حائض اهمیت می باشد بازشناسی افرادی است که به شما مراجعه می نمایند در واقع باید به این موضوع توجه نمایید که باید مخاطبان خود را به درستی و با دقت بالا تحلیل و برسی نمایید تا با این کار بتوانید به درستی برای هویت بصری خود قدم بر داشته و استراتژی هایی را استفاده نمایید که در هیچ کسب و کاری از آن استفاده نکرده اند.

ما این را می دانیم که شما در مرحله انتخاب آسان تمامی مراحلی را که برای جذب مخاطب تاثیر بسیاری را دارد را رعایت نموده اید اما باید بدانید که در این بخش وظایف اصلی و کلی بر عهده ی شرکت و یا مجموعه می باشد پس در نتیجه باید بتوانید در این مرحله به درستی از تمامی مراحل و تحلیل ها گذر نمایید.

فرهنگ های درونی و بیرونی 

طراحی که برای تعین هویت بصری باید تلاش نمایید با توجه به اینکه در این بازه از زمان یکی از مواردی که بسیار بسیار موعضل محسوب میشود فرهنگ های درونی و بیرونی می باشد زیرا در واقع این مورد میتواند برای شما تاثیر گذاری بالایی را داشته باشد.

موارد برسی هویت بصری قوی در یک استراتژی کار
برند سازی برای کسب وکارتان بسیار سود مند می باشد

نحوه ساخت یک هویت بصری قوی

طراحان عموما برای ساخت یک هویت بصری بسیار قوی نیاز به این داشته که بتوانند به برخی از سوالات پاسخ دهند.

این سوالات در ابتدای مطلب این می باشد که شما که می باشید و چه نوع محصولی را ارائه می دهید پس در نتیجه باید بدانید که این سوال را به هر نحوی پاسخ دهید میتوان گفت در تعین هویت بصریتان بسیار تاثیر می گذارد.

در ابتدا سعی کنید این چند سوال را از خود بپرسید:

شما چه ماموریتی دارید در واقع چه محصول یا خدماتی را به مشتریان خود ارائه میدهید.

مخاطبین شما چه اشخاصی می باشند چه کسانی با شما در ارتباط هستند .

خود به عنوان مدیریت یک کسب و کار چه باور هایی را دارید.

مخاطبین شما چه درخواست هایی را از شما دارند این سوال به شما بسیار کمک های شایانی را می نماید.

در واقع یکی از مهم ترین گزینه هایی که باید در نظر بگیرید شخصیت کسب و کارتان می باشد،به نوعی میتوان گفت شما باید کسب و کارتان را به درستی شرح دهید این باعث میشود تا شما به درستی فعالیت نمایید.

انواع هویت های بصری در یک کسب و کار

در یک کسب و کار چندین مدل از هویت های بصری را دارد در واقع میتوان بر این ادعا داشت که کسب کار تشکیل شده از چندیدن هویت بصری می باشد.

  1. تایپوگرافی
  2. طراحی لوگو
  3. وب سایت
  4. پیج اینستاگرامی
  5. طراحی کارت ویزیت
  6. طراحی ایمیل یا همان ساخت ایمیل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *