هویت بصری چیست؟

المان هایی نظیر رنگ، فونت، لوگو، تاچ پوینت ها، فرم و شکل و … هویت بصری یک برند را تشکیل می دهند. این المان ها به تنهایی معنی و مفهوم خاصی را به مخاطب القا نمی کنند و کنار هم بودن آن ها معنی و مفهوم مطلوب را به مخاطب برند انتقال می دهند.

هویت بصری برند (Visual Brand Identity)، درک مشتری از شما و برندتان است.
این درک زمانی کامل و مطلوب می شود که در انتخاب المان ها دقت خاصی شود تا بتوانیم بر اساس استراتژی و ساختار فکری سازمان مفاهیم مورد نظر انتخاب شوند. 

 

هویت بصری چیست؟

المان‌های بصری یک برند را هویت بصری می گویند که شامل : رنگ، فونت، فرم و شکل، که هر کدام به تنهایی، و مجموع آن‌ها در کنار هم، معنی وپیام خاصی دارند و ذهنیت مخاطب را نسبت به برند می‌سازند. هویت بصری برند می‌تواند شامل معماری بنا، طرح‌های رنگی و… نیز باشد. مفهوم هویت بصری به طور کل شکل وساختاری است که شما را از دیگر رقبا و برندها متمایز می کند. و کمکی بزرگ در بحث برندینگ شما می باشد.
هویت بصری برند (Visual Brand Identity)، درک مشتری از شما و برندتان است.
هویت بصری برند، یعنی به مخاطبتان بگویید که چه جور دوستی هستید؟! هویت بصری برند، درک مشتری را از شما تعیین می‌کند. هدف اصلی هویت بصری ایجاد ارتباط با مشتری و فراهم کردن فضای راحت ما بین برند شما و مشتریان و مخاطبین شماست.

 

خدمات گرافیک و هویت بصری آژانس ویرا

انواع طراحی آرم و لوگو

طراحی نماد برند بر اساس شرایط برند، در سه دسته بندی ایده پردازی و اجرا می گردد.

مونوگرام:

لوگو مونوگرام است تصویری که خود شامل مونوگرام و یا پیکتوگرام می باشد. در طراحی به روش مونوگرام از حروف اول نام تجاری استفاده می شود. مانند حرف M در لوگو مک دونالد. در زمان طراحی لوگو، استراتژی مجموعه حرف اول را میزند به همین منظور اگر استراتژی مجموعه با بهره گیری از این روش همخوانی داشته باشد توصیه می شود تا از طراحی لوگو مونوگرام استفاده شود.

پیکتوگرام: 

لوگو پیکتوگرام نوعی لوگو نوشتاری است به این مفهوم که در طراحی نشان تجاری، نام برند به روشی متمایز فونت های مرسوم ولی کاملا ساده و جذاب طراحی می گردد. این روش به طراحی لوگوتایپ یا تایپ فیس برند نیز معروف است.

لوگوتایپ:

لوگوتایپ را می توان ترکیبی از هردو نوع اول و دوم پدید دانست که نوع سوم عملا کارامدتر و دارای جذابیت بیشتری در دید مخاطبان می باشد. اگر برندی به دنبال ایجاد جذابیت بصری در کنار نشان دادن اسم برند، شعار و … در قالب تایپ می باشد، پیشنهاد می شود تا از این سبک لوگو استفاده نماید.

طراحی ست اداری چیه؟

ست اداری را می توان به عنوان یکی از ملزومان هر برندی دانست چراکه کمک شایانی در شکل گیری هویت و شخصیت برند می کند. به همین جهت می شود در زمان طراحی هویت بصری برند، توجه ویژه ای به تمام موارد مورد نیاز در ملزومات ست اداری نظیر، رنگ سازمانی، لوگو، لوگوتایپ، فونت، تاچ پوینت ها و … شود.

مواردی که در زمان طراحی ست اداری نیاز است تا دقت زیادی به آن ها شود عبارتند از کارت ویزیت، اوراق اداری، سربرگ و … می باشد

موشن گرافیک 

متحرک سازی تصاویر و صداگذاری روی آنها را موشن گرافیک می گویند. به عبارت دیگر وکتورهای تصاویر انیمیشنی را با نرم افزارهای گرافیکی براساس سناریو خاص، متحرک سازی انجام می دهند و سپس صداگذاری توسط گوینده روی موشن گرافیک انجام می شود تا مفاهیم بصورت کامل منتقل شود.

عمده ترین موشن گرافیک هایی که می بینید و استفاده می شود این دسته می باشد. در این نوع موشن گرافیک ها متحرک سازی تصاویر و وکتور انجام می شود و سپس صداگذاری انجام می گیرد. مطمئنا چون صدا دارد جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد و انتقال مفاهیم بهتر انجام می شود.

پوستر و تراکت  

ست اداری از جمله ملزومات هر برندی است. این موضوع کمک شایانی به شکل گیری هویت و شخصیت برند خواهد کرد.

پوستر و تراکت از جمله موارد هویت بصری است که نیازمند به دقت زیاد در زمان طراحی گرافیکی می باشد چرا که این موارد جدا از این که از ملزومات هویت بصری می باشند، دارای تاثیرات کتمان ناپذیری در دید مخاطب می باشند

 

اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید همین حالا شماره تون رو وارد کنید.